Rezerwacje  +48 791 206 706  Zobacz lokalizację

• Zabiegi laserem
  • Zabiegi z użyciem pola magnetycznego
  • Terapia ultradźwiękami
  • Zabieg prądów przeciwbólowych
  • Elektrostymulacja TENS

Zabiegi laserem

Laser – termin ten oznacza światło zwielokrotnione przez wymuszenie emisji promieniowania. Jest to aparat wytwarzający promieniowanie laserowe (pl). Do biostymulacji medycznej używa się promieniowania z zakresu światła widzialnego i podczerwieni.

Zabiegi z użyciem pola magnetycznego

Pole magnetyczne skutecznie przyspiesza regenerację chorych tkanek, łagodzi ból i działa przeciwzapalnie. Dlatego zabiegi z wykorzystaniem pola magnetycznego stosuje się u pacjentów, m.in. z osteoporozą, chorobą zwyrodnieniową stawów.

Terapia ultradźwiękami

Działanie mechaniczne ultradźwięków to zmiana pierwotna. Fala wnika w tkankę i wychyla cząsteczki. Jest to coś na podobieństwo masażu. Stąd wzięła się nazwa „wewnętrzny masaż tkankowy”. Jest to oczywiście inna forma masażu, aniżeli masaż manualny, gdyż częstotliwości „masażu” inne, więc efekt też jest inny. Posługując się stwierdzeniem plastycznym ultradźwięki „rozmiękczają” tkanki. Mamy na to pewne przykłady medyczne. Terapię ultradźwiękową stosujemy, aby np. zmienić strukturę blizny, ścięgna itd.

Zabieg prądów przeciwbólowych

Zabieg prądów przeciwbólowych polega na stymulacji pracy mięśni za pomocą prądu. Impulsy aplikowane są przy użyciu elektrod punktowych oraz działających na całym obszarze elektrod – pasów. Celem zabiegu jest pobudzenie mięśni do skurczu (mięśnie kurczą się i odpoczywają w rytm płynącego z przerwami prądu). Wykonuje się elektrostymulację mięśni porażonych (z uszkodzonymi nerwami doprowadzającymi impulsy) jako substytut naturalnych pobudzeń oraz zdrowych w celu wzmocnienia ich lub poprawy krążenia obwodowego.

Elektroterapia

Elektrostymulacja TENS – Przezskórna Elektryczna Stymulacja Nerwów polega na wysyłaniu prądu interferencyjnego, które ma działanie przeciwbólowe. Stosuje się ten zabieg w bólach przewlekłych, ostrych, w zaburzeniach funkcji mięśni np. osłabienie lub zanik, w urazach sportowych, w rwie kulszowej, rwie barkowej i wielu innych dolegliwościach. Efekty: zmniejszenie obwodu ciała, poprawa krążenia krwi i limfy, pobudzenie mięśni, redukcja tkanki tłuszczowej.